RPA eksempler
Brug 5 minutter hver dag til at registrere dine "øv opgaver", og tænk på hvor befriende det ville være at slippe for disse fremadrettet! Det kan blive virkelighed med RPA!
Brug 5 minutter dagligt i en uge på at registrere dine ensartede og gentagne administrative arbejdsopgaver. Det kan f.eks. være dine "øv opgaver". Når alle i din afdeling har registreret hvor mange gentagelser i har og estimeret tidsforbruget, har I et godt udgangspunkt.
Næste step er at finde frem til følgende:
For at give dig inspiration, har vi samlet en oversigt over nogle af de administrative opgaver, der bedst egner sig til automatisering i virksomheder og organisationer.
Automatiser dine indtastninger af ordre eller andre tasteopgaver. Modtager du ordre via PDF-filer, e-mail templates eller skal du hente dine ordre i en portal, så hjælper robotten dig.
Har din virksomheder flere ERP-systemer / regnskaber og har i intern samhandel, så kan robotten hjælpe dig.
Robotten kan hjælpe dig med at udligne poster mellem flere regnskaber. Kontoplanen behøver ikke være ens.
Modtages en ordre i f.eks. det danske selskab, men skal produceres i et datterselskab, så hjælper robotten dig med tastearbejdet.
Hvis du modtager forespørgsler, sager, reklamationer eller andet via hjemmesiden eller e-mail, vil robotten kunne hjælpe dig mod at oprette sagerne i sags- eller ERP-systemet. Der vil også kunne oprettes opgaver, sendes e-mail eller igangsætte andre interne processer.
Et supplement med Power Apps til f.eks. registrering af sager, opsætning af regler og processer kan være en god måde at holde overblikket over igangværende opgaver.
Ved at automatisere oprettelsen og vedligehold af stamdata på kunder og leverandører sikrer du valide stamdata.
Indtast et cvr nummer, så ordner robotten resten. Stamdata kan hentes fra Virk, CVRAPI eller andre systemer.
Se en kort video om hvordan det foregår - link til video.
Automatiser den lovpligtige validering af momsnumre når du har samhandel med EU - link til video der viser hvordan.
Indhent en kreditvurdering når der oprettes en ny kunde eller når du foretager en årlig kreditvurdering af kunder
Er du ikke tilfreds med tilbudstemplaten i dit ERP-system så få hjælp fra robotten. Få Word, Excel eller PowerPoint tilbuddet leveret i din indbakke. Med udgangspunkt i ERP-ordren indsamles data om produktet, priser eller andre relevante informationer til udarbejdelse af tilbuddet
Ophold møder med relevant indhold og høj kvalitet.
Få hjælp fra robotten til at indsamle relevante informationer som du skal bruge under kundemødet.
Salg ÅTD m.m., igangværende sager/reklamationer og andet.
Opdatering af priser der modtages i Excel eller skal hentes i portaler.
Indhent informationer om hvor dine varer befinder sig.
F.eks. container forsendelser, godstransport eller andet.
Ring og hør nærmere.
Vi har indsigt i ca. 35 processer der er automatiseret via RPA.
Få hjælp til vareoprettelser, overvågning af konkurrenters priser, indkøb af varer, lagerstyring, håndtering
af reklamationer, ordreindtastning m.m.