Chat with us, powered by LiveChat

RPA eksempler

Brug 5 minutter hver dag til at registrere dine "øv opgaver", og tænk på hvor befriende det ville være at slippe for disse fremadrettet! Det kan blive virkelighed med RPA!

Start med denne hurtige øvelse

Brug 5 minutter dagligt i en uge på at registrere dine ensartede og gentagne administrative arbejdsopgaver. Det kan f.eks. være dine "øv opgaver". Når alle i din afdeling har registreret hvor mange gentagelser i har og estimeret tidsforbruget, har I et godt udgangspunkt.

Næste step er at finde frem til følgende:

  • hvor egnede er processerne til automatisering
  • om hastigheden hvormed processen ekspederes, giver en konkurrencemæssig fordel
  • om antallet af eventuelle fejl i ekspeditioner kan reduceres

For at give dig inspiration, har vi samlet en oversigt over nogle af de administrative opgaver, der bedst egner sig til automatisering i virksomheder og organisationer.

Oprettelse af ordre m.m.

Automatiser dine indtastninger af ordre eller andre tasteopgaver. Modtager du ordre via PDF-filer, e-mail templates eller skal du hente dine ordre i en portal, så hjælper robotten dig.

  • Når en e-mail modtages som e-mail template eller med en vedhæftet fil går robotten igang.
  • Dataudtræk starter og ønskede data til videre behandling opsamles.
  • Robotten åbner ERP-system, opretter ordre og taster data.
  • Ordre er nu klar til viderebehandling.

Udligning af poster / intern samhandel

Har din virksomheder flere ERP-systemer / regnskaber og har i intern samhandel, så kan robotten hjælpe dig.

Robotten kan hjælpe dig med at udligne poster mellem flere regnskaber. Kontoplanen behøver ikke være ens.

Modtages en ordre i f.eks. det danske selskab, men skal produceres i et datterselskab, så hjælper robotten dig med tastearbejdet.

Oprettelse af sag, forespørgsel

Hvis du modtager forespørgsler, sager, reklamationer eller andet via hjemmesiden eller e-mail, vil robotten kunne hjælpe dig mod at oprette sagerne i sags- eller ERP-systemet. Der vil også kunne oprettes opgaver, sendes e-mail eller igangsætte andre interne processer.

Et supplement med Power Apps til f.eks. registrering af sager, opsætning af regler og processer kan være en god måde at holde overblikket over igangværende opgaver.

Oprettelse af kunder/leverandører

Ved at automatisere oprettelsen og vedligehold af stamdata på kunder og leverandører sikrer du valide stamdata.

Indtast et cvr nummer, så ordner robotten resten. Stamdata kan hentes fra Virk, CVRAPI eller andre systemer.

Se en kort video om hvordan det foregår – link til video.

Validering af EU momsnumre

Automatiser den lovpligtige validering af momsnumre når du har samhandel med EU – link til video der viser hvordan.

Kreditvurdering

Indhent en kreditvurdering når der oprettes en ny kunde eller når du foretager en årlig kreditvurdering af kunder

Salg – opret et pænt standard tilbud

Er du ikke tilfreds med tilbudstemplaten i dit ERP-system så få hjælp fra robotten. Få Word, Excel eller PowerPoint tilbuddet leveret i din indbakke. Med udgangspunkt i ERP-ordren indsamles data om produktet, priser eller andre relevante informationer til udarbejdelse af tilbuddet

Salg – hjælp til forberedelse af møde

Ophold møder med relevant indhold og høj kvalitet.

Få hjælp fra robotten til at indsamle relevante informationer som du skal bruge under kundemødet.

Salg ÅTD m.m., igangværende sager/reklamationer og andet.

Opdatering af priser

Opdatering af priser der modtages i Excel eller skal hentes i portaler.

Opdatering af forsendelser

Indhent informationer om hvor dine varer befinder sig.

F.eks. container forsendelser, godstransport eller andet.

Økonomi

  • Behandling indkomne fakturaer.
  • Indsamling af data til rapportering og afstemning.
  • Overførsel af timeregistrering til lønsystem.
  • Overførsel af timeregistrering til fakturering.
  • Automatisering af rykkerprocedurer.
  • Kontrol af energiforbrug.
  • Kontrol om betaling af indkomne fakturaer.

Salg

  • Sørg for at alle data kun tastes 1 sted.
  • Regelbaseret segmentering af kunder.
  • Find kunder uden omsætning de seneste x-antal måneder.
  • Opdatering og vedligehold af kontakter mellem CRM/ERP og e-mail marketing progam.
  • Modtag notifikation.

Kunderservice

  • Udarbejdelse af forsendelses- og afskibningsdokumenter.
  • Kopiering og flytning af filer mellem mapper.
  • Oprettelse af varer.
  • Indkøb af varer.

Kommuner

Ring og hør nærmere.

Vi har indsigt i ca. 35 processer der er automatiseret via RPA.

Webshop

Få hjælp til vareoprettelser, overvågning af konkurrenters priser, indkøb af varer, lagerstyring, håndtering

af reklamationer, ordreindtastning m.m.

Læs mere om webshop automatiseringer.



Kontakt mig vedr. RPA eksempler