AI i din virksomhed: Sådan frigør du tid og skaber værdi
Dyk ned i potentialet af Kunstig Intelligens (AI) og opdag, hvordan det kan styrke din virksomhed. Fra optimering af arbejdsgange til intern anvendelse som en personlig assistent – udforsk de mange måder, hvorpå AI kan frigøre tid og skabe værdi i din organisation.
Du har sandsynligvis hørt om det - AI. Men hvordan kan det gavne din virksomhed?
Hvordan implementerer vi det i vores arbejdsgang og frigør tid til opgaver, der skaber værdi?
Og hvordan kan du bruge det internt til f.eks. Onboarding af medarbejdere, som din personlige assistent eller andet?
Det giver vi vores bud på i denne artikel.
Virtuelle agenter, også kaldet Chatbots, har været en integreret del kundeserviceafdelinger i efterhånden mange år. De fungerer gatekeeper i kundeservice afdelinger, samtidig håndterer de, de mest almindelige kundehenvendelser.
Udfordringen ved den traditionelle Chatbot er, at den kræver en omfattende opsætning og vedligehold. Svarene bliver oprettet ud fra virksomhedens bedste skøn, og forsøger at besvare kundernes spørgsmål. Resultatet kan hurtigt blive rigide
og ensformige svar, som nødvendigvis ikke svarer på det kunden spørger efter – Særligt, hvis man ikke har et stort data grundlag omkring kundespørgsmål.
Microsoft er i gang med en større opgradering i form AI-integrationer i deres eksisterende produkter. Det gør de ved hjælp af OpenAI og deres ChatGPT modeller, som er en avanceret sprogmodel. En af Microsoft produkter, der har fået et ”preview” på OpenAI er deres Virtuelle Agent (Chatbot) – Microsoft Virtual Agent.
Hvilket betyder, at du kan tage din kundeservice til næste niveau. Denne intelligente platform kan automatisere rutineopgaver så som svare på kundespecifikke ordrehenvendelser, generelle spørgsmål omkring produkter og deres egenskaber, samt rådgive kunder. Samtidig leverer den svar, der er dynamiske, hvilket skaber en mere interaktiv kundeoplevelse.
Sammenlignet med traditionelle virtuelle agenter tilbyder AI-drevne agenter en lang række fordele:
Det er hurtigt til at komme i gang, og vi hjælper dig gerne!
AI kan bruges som et værktøj til internbrug, hvor det kan trænes til at være en vidensbank for virksomhedens interne data. Dette kan hjælpe medarbejdere med at finde de oplysninger, de har brug for, hurtigt og effektivt. Vi vil på få sekunder kunne få svar på virksomhedsrelaterede spørgsmål.
Som ny i en virksomhed opstår der mange spørgsmål, som man typisk skal lede længe efter at få svar på i interne databaser. I sidste ende spørger man sin kollega, som sandsynligvis har travlt. Måske tør man ikke at spørge, fordi man nødigt vil forstyrre andre i deres arbejdsopgaver. Her kan AI på få sekunder, hjælpe medarbejderen med at finde svar på spørgsmål, som de har, så de kan komme videre med deres arbejde.
Et andet eksempel på, hvordan man kan bruge AI internt, er ved at træne en AI-model til at genkende billeder af produkter. Hvis en medarbejder har brug for at finde oplysninger om et produkt, kan de tage et billede af produktet og uploade det til AI-modellen. AI-modellen vil derefter finde de relevante oplysninger om produktet og give medarbejderen de oplysninger, de har brug for.
Sidder man med kundevendte opgaver, såsom i en salgsafdeling, vil man kunne drage megen nytte i at lade AI hjælpe med at analysere og forudse tendenser. Her er nogle eksempler:
Nej, ved at benytte Microsoft Azure Open AI, får I mulighed for at lagre jeres data i et sikkert og lukket miljø. Azure er certificeret efter en række internationale standarder for datasikkerhed, herunder ISO 27001, SOC 2 og HIPAA. Disse certificeringer bekræfter, at Azure opfylder strenge krav til datasikkerhed. Hvilket gør at du trygt og sikker kan lade din AI-model blive trænet med egne data, og kun brugt af de brugere du giver adgang til data.
Det åbner for en række af muligheder, hvorpå du og din virksomhed kan spare tid, og drage nytte af AI, samtid beholde din data i et sikkert og bekymringsfrit miljø.
En stor del af dine arbejdstimer går på at løse ad-hoc ting, besvare mails, forberede dig på møder og holde styr
på din agenda. Det kræver stort overblik, og nogle gange lidt flere timer end der er på et døgn. Du føler måske ikke, at disse opgaver tilskriver nogen særlig værdi – Hvert fald ikke noget du kan se på bundlinjen.
Forestil dig en personlig assistent baseret på AI kan hjælpe dig med at optimere din arbejdsdag ved at håndtere rutineopgaver og administrative opgaver.
på det væsentlige. Dette kan hjælpe med at reducere stress og øge produktiviteten.
Ved at bruge AI som din personlige assistent kan du frigøre tid og ressourcer, så du kan fokusere på at udnytte dit fulde potentiale. Det er vigtigt at huske, at AI ikke er en erstatning for menneskelig interaktion og beslutningstagning, men snarere et værktøj til at hjælpe dig med at arbejde mere effektivt og produktivt.
Lad RPA Danmark være din guide til en intelligent fremtid. Vi er eksperter i at implementere AI-løsninger på Microsoft Power Platform og kan tilpasse dem til dine specifikke behov. Kontakt os i dag for at begynde rejsen mod en mere intelligent og effektiv virksomhed.
Seminar – Power Powerplatformen
Seminaret 5. september 2024 kl. 09.00