Siden 2021 har RPA Danmark leveret RPA-løsninger til en række kommuner. Vi oplever dog en stigende interesse for også at anvende Power Apps til at bygge applikationer, der i dag ikke findes i standardløsninger og derfor håndteres via regneark og andre løsninger.
Vores målsætning er at levere sparring til fagområderne, således at vi i samarbejde med kommunernes digitaliseringskonsulenter kan identificere de processer, der med fordel kan automatiseres. Typiske RPA-processer er arbejdsopgaver, der indebærer meget
tastearbejde eller sagsbehandling, hvor fremfinding og arkivering af oplysninger er en tidskrævende opgave.
Allerede i dag kan jeres kommune med fordel implementere nogle af de RPA processer som allerede anvendes hos andre kommuner. Læse mere om processerne vi dette link.
Andre oplagte løsninger, der kan konfigureres i Power Apps, er typisk løsninger, hvor stamdata og opgavestyring i dag findes i regneark. Ved brug af Power Automate kan disse løsninger nemt integreres med de bestående standardapplikationer til journalisering af bogføring. Fordelen ved at anvende Power Apps er, at der kan bygges løsninger, der kan anvendes vidt forskelligt -
fra simple til komplekse - men alt sammen på samme platform.
Da kommunerne ofte anvender de samme standardløsninger, ønsker RPA Danmark at levere applikationer, der nemt kan
bruges på tværs af kommunerne. Anvendelse af standardmoduler nedsætter implementeringstiden og omkostningerne væsentligt. Vi ønsker at implementere løsninger inden for 2-8 uger.
Vi tilbyder naturligvis også træning til slutbrugerne eller specialistkurser inden for Power Automate Desktop, når dette ønskes. Vi
tager ansvar for de løsninger, vi leverer, og tilbyder derfor support med en reaktionstid på 8 timer, således at fagområderne altid har nem adgang til at få hjælp. Supporten foregår ved, at vi overvåger processernes afvikling og har direkte kontakt til procesejerne.
Læs mere om hvordan vi kan hjælpe jeres kommune igang med Robotics Proces automation.