Chat with us, powered by LiveChat

Automatisk oprettelse af kunder i ERP eller CRM

Det er så rart at få nye kunder. Men når kunden er kommet i hus, følger typisk en del administrativt arbejde. Hvorfor ikke automatisere dette og overlade det til en kontorrobot?

Automatisk oprettelse af kunder/leverandører med hjælp fra Power Automate

Vi nyder at oprette nye kunder. Vi er altid sikre på, at det gøres på en ensartet måde, og at alle relevante data bliver korrekt udfyldt. Det er så dejligt nemt blot at indtaste et CVR-nummer, og så sætte kontorrobotten i gang med at oprette kunden.

Måske er der i din virksomhed også brug for at oprette kunden i flere systemer, og eventuel sikre at kunden bliver kreditgodkendt. Alt det klarer en kontorrobot.

Hvad – med hjælp fra Power Automate og eventuel Power Automate Desktop bliver dine kunder automatisk oprettet i jeres ERP-løsning, CRM-løsning, andre applikationer og eventuel kreditgodkendt. Altid med de rigtige data og stavet på den rigtige måde.

Hvorfor – du kender det sikkert og føler, at det er spild af din tid. Når du opretter en ny kunde i din ERP- eller CRM-løsning, er der en del informationer, der skal opdateres. Ja, måske skal en kunde endda oprettes i flere systemer.

Er du slutbruger, føler du det er spild af tid, og får måske ikke lige alle data tastet i løsningen.

Er du ansvarlig for jeres stamdata, så er du irriteret over, at kunderne ikke oprettes korrekt.

Valide stamdata er en forudsætning for, at du kan arbejde aktiv med dine kundes stamdata i relation til rapportering på segmenter og kampagneudvælgelse.  

Hvordan – RPA Danmark har konfigureret en standard løsning, der automatisk opretter dine kunder med alle relevante data. Du skal blot finde et CVR-nummer, indtaste CVR nummeret, så oprettes kunden automatisk.

Standard indlæses følgende data:

  • CVR-nummer
  • firmanavn,
  • adresse,
  • branchekode,
  • branchebetegnelse,
  • virksomhedsform,
  • antal ansatte,
  • tlf. nummer,
  • webside,
  • selskabets formål,
  • link til økonomiske nøgletal.

Basismodulet indeholder oprettelse af kunder i en ERP-løsning eller en CRM-løsning. Ønskes der oprettelse i flere systemer kan dette nemt tilføjes.

Bliv ringet op