RPA eksempler til kommuner
RPA Danmark har hjulpet en række kommuner med at udvikle kontorrobotter. Nedenfor fremgår nogle af eksemplerne.
Esbjerg Kommune
RPA Danmark har ansvaret for at supportere, drifte og videreudvikle automatiseringer baseret på Microsoft Power Automate.
Kolding Kommune
RPA Danmark har ansvaret for at supportere, drifte og udvikle nye robotter baseret på Blue Prism platform.
Randers Kommune
RPA Danmark har ansvaret for at supportere, drifte og udvikle nye robotter baseret på Power Automate. Der migrereres løbende robotter fra ProcessRobot.
Vejle Kommune.
RPA Danmark indgår i RPA udviklingsteamet og hjælper med udvikling af nye processer baseret på Power Automate.
Gennemgang af regninger i Prisme. Tjek om borger er berettiget til betaling af lægeregning og tjek om borger har modtaget behandlingen i Facit. Regning betales hvis alle stemmer overens.
Gennemgår regninger i Prisme. Tjekker om mødet er blevet afholdt. Mødet tjekkes i den tilknyttede socialrådgivers Outlook kalender. Regning betales hvis alt stemmer.
Opretteles af regninger på alle nye mobil telefoner, 4g og dankort abonnement i Prisme.
Gennemgang af regninger i Prisme og tjek i KMD Nova, om borger har fået bevilget hjælpemiddel. Ved rette bevilling betales regning automatisk til leverandør.
Outlook postkasse modtager alle ansøgninger om Kropsbårne hjælpemidler. Mailen journaliseres i KMD Nova. og den tilhørende socialrådgiver tildeles sagen.
Anmodninger om opsigelse, nyt telefonnumre eller registrering af mobil abonnement oprettes af bruger i Servicedesk. De ønskede ændringer redigeres på TDC´s hjemmeside og registreres i Kommunens mobiltelefon database.
Baseret på udtræk fra Acadra udsøges e-mails der ikke er journaliseret og som er sendt/modtaget inden for de seneste 5 dage. Afdelingens leder modtager en oversigt med de ujournaliserede e-mails.
Registrerer it udstyr til sygeplejerske og SOSU-elever, fremsendelse af kvittering via Netblanket, om registrering af simkort til ny bruger gennem Topdesk.
Systemer involveret: Opus – KMD Personale, SAP Opus PA20. Der kontrolleres om en medarbejder en berettiget til pension med udgangspunkt i den samlede pensionsanciennitet, herunder måneds- og timelønsansættelser.
Dedikeret Outlook postkasse modtager e-mails vedrørende ændringer og opsigelser relateret til ansættelsesforhold. Mailens indhold bliver efterfølgende journaliseret i Acadra.
Med udgangspunkt i en borgers cpr-nummer tjekkes der får om borgeren har modtaget lønkompensation til en given periode.
Systemer involveret Tabulex og One to-X. Alle borgere der skal modtage brev og tilskud løbes igennem og der foretages en automatisk afsendelse af e-mail til borgeren.