Med Power Automate kan du automatisere dine administrative processer på tværs af nye og ældre web- og desktopløsninger. Dette frigør tid til værdiskabende arbejdsopgaver og øger effektiviteten i din virksomhed.
Power Automate Desktop (PAD) er et RPA-software, også kendt som en kontorrobot. PAD gør det muligt at automatisere administrative processer i ældre web- og desktopløsninger uden behov for kodning eller ændringer i jeres nuværende løsninger. En kontorrobot udfører de samme funktioner som en medarbejder, bare hurtigere og uden fejl. Den emulerer de tastetryk, som du i dag udfører manuelt i jeres systemer. Nedenstående er blot nogle eksempler på, hvordan du kan benytte Power Automate-platformen til at automatisere repetitive processer i din virksomhed eller organisation.
Har du selv andre idder til automatisering, så hjælper vi gerne med at kortlægge processen.
Læs også vores standard afklaringsprocedure.
Se flere eksempler via dette link.
Power Automate Cloudflows anvendes typisk, når der konfigureres automatiseringer i nyere og åbne systemer. Disse systemer tilbyder ofte åbne API'er, som tillader dataadgang og integration med Power Automate. Microsoft har allerede oprettet mere end 400 tilgængelige forbindelser (connectors) til forskellige systemer. Ved at udnytte API-adgang mellem systemerne kan du opnå fleksibel integration og dataudveksling.
Der findes tre typer cloudflows:
Ofte anvender RPA Danmark både cloudflows og desktopflows i kombination. For eksempel kan en e-mail modtaget via cloudflows udløse en proces/opdatering i en ældre desktop- eller webløsning. Der kan også være tilfælde, hvor data skal indsamles til et datawarehouse, hvor nogle systemer er tilgængelige via API, mens andre kræver tastetryksemulering.
Vi opfordrer dig til at prøve Power Automate Desktop og Cloudflows i dag og opleve fordelene ved automatisering. Kontakt os for at få mere information eller tilmeld dig vores RPA introkursus for at lære mere om integration og anvendelse af Power Automate i din virksomhed.
En overvåget kontorrobot kører på din PC. Automatiseringen kan startes automatisk eller ved et tastetryk. Robotten hjælper dig med at udføre gentagne og ensartede arbejdsprocesser, hvilket frigiver tid til at
betjene dine kunder og kolleger med værdifuldt input.
En uovervåget robot automatiserer arbejdsgange på tværs af flere brugere og kræver ingen interaktion med den enkelte bruger. Robotten er velegnet til automatiseringsopgaver, der skal udføres på faste tidspunkter eller som udløses af en given handling.
Har du lyst til at vide mere, så har vi lavet en kort video til dig
Videoen gennemgår hvad en kontorrobot er, hvordan den arbejder og hvilke opgaver den typisk kan hjælpe dig med.
Denne introduktionsvideo viser, hvordan du kan konfigurere power automate desktop.
Morgenbriefing
Automatisering af administrative processer
Kolding 06.11.2024 - Skanderborg 20.11.2024.