Automatisér dine gentagne og ensartede processer. Opnå reducerede svartider til dine kunder, få frigivet tid til værdiskabende aktiviteter, og få en bedre kvalitet i dine processer.
En kontorrobot, også kaldet RPA software, er et enkelt og værdiskabende værktøj til automatisering af administrative processer. Sammen med din virksomhed undersøger vi, om udvalgte administrative processer er egnede til automatisering.
Den forventede investering bliver holdt op imod de fordele din virksomhed opnår ved brug af kontorrobotter. Her lægger vi vægt på frigivet tid ud fra antal processer x forbrugt tid per proces og hvor vigtig det er at processen bliver gennemført uden fejl og forsinkelser.
Vore erfaring viser at en investering typisk tjener sig hjem inden for 3-6 måneder.
Implementering af kontorrobotter giver mange fordele for virksomheder og offentlige instanser, hvor mange manuelle og ensartede opgaver finder sted.
En kontorrobot kan bruges inden for mange forskellige fagområder. Det kan f.eks. være finans og økonomi, HR arbejde, kundeservice, e-commerce, lagerstyring og salg. Her kan sættes regler op for processerne, så de gentagende opgaver klares nemt.
Se desuden vores RPA eksempel side, hvis du ønsker at se, hvilke konkrete arbejdsopgaver en robotten kan udføre for dig.
For kommuner har vi oprettet en speciel side, hvor du kan se eksempler på hvilke arbejdsopgaver vores opsætning af kontorrobotter har været med til at løse i kommunalt regi.
RPA Danmark arbejder ud fra en 4 trins implementeringsproces for at gøre arbejdet med kontorrobotter så struktureret som muligt og for at kvalitetssikre løsningen.
Identificeringsfasen foregår via workshops.
Vi starter med at kortlægge systemlandskabet, og hvordan samspillet er mellem de forskellige systemer.
Herefter udvælges og kortlægges de kritiske og tidskrævende manuelle arbejdsopgaver.
Vi er nu klar til at prioritere hvilke arbejdsprocesser der skal automatiseres i en fase 1.
TIP: en lille indledende øvelse kan være, at bede medarbejderne om at bruge 5 minutter hver dag i en uge, hvor de kort beskriver deres ensartede "øv opgaver".
Prioriteringen foretages ud fra flere kriterier:
Ud fra disse kriterier vælges, hvilke arbejdsprocesser der skal detailbeskrives.
Der udarbejdes en detailbeskrivelse af 2-3 processer. Detailbeskrivelsen indeholder:
Ud fra detailbeskrivelsen vælges, hvilket værktøj der med fordel kan anvendes under testforløbet (Proof-of-Concept).
Implementeringsforløbet tager udgangspunkt i den enkelte kunde og indeholder typisk:
RPA introprodukt
Er du usikker på om kontorrobotter kan hjælpe dig og din virksomhed med at automatisere manuelle IT-processer, så har vi hos RPA Danmark lavet et introprodukt, hvor du kan afprøve én proces, der egner sig til automatisering.
Læs om vores RPA Starter Kit - POC forløb, når du har en proces, du vil afprøve du har en proces du vil afprøve
Seminar – Power Powerplatformen
Seminaret 5. september 2024 kl. 09.00