Chat with us, powered by LiveChat

Mangler din virksomhed ekstra hænder?

RPA Danmark kan hjælpe med ekstra hænder til at udføre dine administrative processer

Mangler din virksomhed hænder?

Rigtig mange virksomheder har brug for ekstra arbejdskraft for at vækste og for at holde en god balance mellem arbejdslivet og fritiden. Hos RPA Danmark kan vi hjælpe dig med ekstra hænder til at udføre dine administrative processer. Det behøver ikke at være svært. Forestil dig at du får en ny medarbejder/kollega og du skal lære den nye medarbejder hvordan vedkommende

udfører en given arbejdsproces. Det er på samme måde du skal lære/træne din digitale assistent til at gennemføre processen. Jo flere processer du lærer din digitale assistent at udføre, jo mere tid får du frigivet. Så hvorfor ikke bare komme i gang?

6 gode råd fra Erhvervshus Sydjylland.

Hvilke processer kan med fordel automatiseres?

En god øvelse er at kigge på din arbejdsuge og hvilke arbejdsgange du udfører. Det næste er at kigge på, hvilke af disse arbejdsopgaver der udføres på samme måde hver gang eller med mindre afvigelser i den måde du udfører

processen. Næste skridt er at vurdere, hvad det betyder for din virksomhed at processen automatiseres. Sparer du tid, laver du færre fejl og kan du give dine kunder en hurtigere respons?



Det økonomiske regnestykke er enkel:

antal transaktioner x sparet tid x estimeret timepris

 = besparelse, tillagt mindre fejlmargin og hurtigere responstid.



Læs om vores kommende arrangementer?

Et par eksempler

Kundeservice: oprettelse af ordre modtaget via

PDF-fil eller e-mail, opdatering af priser i ERP, opdatering af priser og beholdning på webside/portal, oprettelse af kunder og produkter, understøttelse af reklamationsproces og meget andet. Se et eksempel i praksis.


Økonomi: udligning af poster mellem flere regnskaber,

behandling af indkomne fakturaer, kreditvurderinger, indhentning af data til afstemning og rapportering, understøttelse af rykkerprocedurer og meget andet. Se eksempel på validering af EU momsnumre.


Salg: udarbejdelse af tilbud, indsamling af data til

salgsmøder, opdatering af data 1 sted, bedre sammenhæng til marketing.

RPA Software og kaldet kontorrobot

En kontorrobot er Software der indeholder en værktøjskasse, som kan emulere tastetryk. Har din virksomhed mange ensartede og gentagne arbejdsprocesser, hjælper softwaren dig med:


  • at få frigivet tid,
  • at fejlsikre dine processer,
  • at få ekspederet dine arbejdsopgaver hurtigere.


Selve installationen af softwaren er enkel, da all opsætning

foregår via Microsoft 365. Derved er der ikke tale om et IT-projekt, men et projekt, hvor det er forretningen der er tovholder for projektet. Indledningsvis laves der en beskrivelse af hvordan processen udføres manuelt i

jeres bestående systemer. Der optages en video som viser hvordan i arbejder i jeres systemer og så er vi næsten klar. Jo højere kvalitet af procesbeskrivelsen, jo hurtigere når i målet med automatiseringen.

Bliv ringet op

Seminar – Power Powerplatformen

Seminaret afholdes den 15. marts 2024 kl. 09.00