Chat with us, powered by LiveChat

RPA eksempler til kommuner

RPA Danmark har hjulpet en række kommuner med at udvikle kontorrobotter. Nedenfor fremgår nogle af eksemplerne.

RPA Danmarks samarbejde med kommuner

Assens Kommune

RPA Danmark, undervist, udvikler og supporterer processer.

Esbjerg Kommune

RPA Danmark har ansvaret for at supportere, drifte og videreudvikle automatiseringer baseret på Microsoft Power Automate.

Greve Kommune

RPA Danmark har udviklet og supporterer Microsoft Power Automate proces.

Norddjurs Kommune

RPA Danmark udvikler og supporterer processer.

Randers Kommune

RPA Danmark har ansvaret for at supportere, drifte og udvikle nye robotter baseret på Power Automate. Der migrereres løbende robotter fra ProcessRobot.

Slagelse Kommune

RPA Danmark udvikler og supporterer processer.

Nogle eksempler på RPA-processer hos kommuner

Kontakt os gerne for at få tilsendt oversigten over alle kørende standard processer.

Automatisk kontrol af udrejse

Hos en række kommuner hjælper en digital robot med at

kontrollere, om udlændinge fortsat har bopæl i kommunen. Listen over borgere behandles automatisk, og personer uden registreret indkomst i Danmark identificeres og samles i en overskuelig liste til sagsbehandleren. Automatiseringen sparer tid og sikrer effektiv kontrol..

Automatiseret indhentning af attester

Processen sikrer korrekt og ensartet indhentning og vurdering af straffe- og børneattester ved ansættelser – fra anmodning til journalisering. Det skaber gennemsigtighed, overholder lovgivningen og beskytter både organisation og

kandidat

Journalisering og fordeling af kropsbårne hjælpemidler

Outlook postkasse modtager alle ansøgninger om Kropsbårne hjælpemidler. Mailen journaliseres i KMD Nova. og den tilhørende socialrådgiver tildeles sagen.

Mobiltelefon administration

Anmodninger om opsigelse, nyt telefonnumre eller registrering af mobil abonnement oprettes af bruger i Servicedesk. De ønskede ændringer redigeres på TDC´s hjemmeside og registreres i Kommunens mobiltelefon database.

Opfølgning ujournaliseret post

Baseret på udtræk fra Acadra udsøges e-mails der ikke er journaliseret og som er sendt/modtaget inden for de seneste 5 dage. Afdelingens leder modtager en oversigt med de ujournaliserede e-mails.

Udstyrsadministration

Registrerer it udstyr til sygeplejerske og SOSU-elever, fremsendelse af kvittering via Netblanket, om registrering af simkort til ny bruger gennem Topdesk.

Automatisk bogføring og udligning

En digital robot udtrækker løbende posteringer fra kommunens bankkonto og bogfører dem dagligt efter fastsatte regler for art, omkostningssted og tekst. Automationen sikrer fejlfri, effektiv behandling og

frigør ressourcer til mere værdiskabende opgaver.

Automatiseret betaling af lægeregninger

En robot udtrækker dagligt lægeregninger fra fakturapuljen, aflæser fakturaafsender, LÆ‑nummer, CPR‑nr. og posteringstekst, og søger data i NFS. Den vurderer automatisk, om lægebesøget har fundet sted, og om afsender er godkendt – og gennemfører betaling, når alle krav er opfyldt. Udfyldende kriterier og beslutninger følger fast definerede regler.

Sygedagpengefusion- barselsrefusion

Hver uge modtager PDF-lister med borgere, som er berettigede til sygedagpengerefusion. Dataene konverteres til Excel og beriges automatisk med lønnummer og korrekt lønart. Herefter indtaster robotten oplysningerne

direkte i lønsystemet. En fuldautomatiseret proces, der øger

hastigheden, præcisionen og sikrer compliance.

Omregning af vagttillæg

En robot henter automatisk data om vagttillæg (bl.a.

lønarter 07361 og 07362) samt udrykningstimer og øvelsestimer fra en rapport, omregner vagttillæg gældende til ATP-enheder og indlæser resultaterne. Robotten

sikrer korrekt registrering og automatiserer overgangen til lønsystemet – helt efter gældende regler.

Beregning af pensionsanciennitet

Systemer involveret: Opus - KMD Personale, SAP Opus PA20. Der kontrolleres om en medarbejder en berettiget til pension med udgangspunkt i den samlede pensionsanciennitet, herunder måneds- og timelønsansættelser.

Journalisering - ændrings- og fratrædelsesmails fra ekansat -Lønservice

Dedikeret Outlook postkasse modtager e-mails vedrørende ændringer og opsigelser relateret til ansættelsesforhold. Mailens indhold bliver efterfølgende journaliseret i Acadra.

Tjek modtagelse af lønkompensation

Med udgangspunkt i en borgers cpr-nummer tjekkes der får om borgeren har modtaget lønkompensation til en given periode.

Digital afsendelse af e-mail

Systemer involveret Tabulex og One to-X. Alle borgere der skal modtage brev og tilskud løbes igennem og der foretages en automatisk afsendelse af e-mail til borgeren.

Jeg vil gerne have tilsendt en oversigt over kørende processer hos kommuner