ERP connector til CRM
En vigtig feature for at sikre forankring af din CRM løsning er, at der findes en velfungerende integration mellem CRM og ERP. Det er spild af tid og en motivationsdræber når der ikke findes en ordentlige integration.
Når en sælger får stillet en CRM løsning til rådighed og efterfølgende finder ud af, at der skal opdateres data i både CRM og ERP systemet (økonomistyringsløsningen), er projektet dømt til at mislykkes. Data vil aldrig blive valide imellem de 2 systemer.
For at sikre valide data mellem de 2 systemer, bør der opsættes en integrationsløsning. Typisk kan det være en kostbar og et kompleks opgave.
Men med Microsoft Power Automate, kommer du langt for relativ få penge.
Hvilke data er det typisk relevant at integrere?
Et minimum er altid kundestamdata. For at sikre valide data, kan data med fordel opdateres fra f.eks. cvrapi eller virk. Det sikrer at kunder altid oprettes med alle relevante data. Se hvordan via dette link.
Er der et behov for, at kontaktpersondata relateret til salgsorganisationen findes i økonomistyringssystemet eller e-mail marketingløsningen, skal disse data integreres. Uden integration kommer der aldrig styr på kontaktdata.
Øvrige data der med fordel kan integreres er varer og tilbudsdata. Det vil være muligt at hente priser fra ERP til et CRM tilbud. Overstående er en generel betragtning og vi tager gerne en dialog om jeres konkrete ønsker
Integration mellem forskellige systemer kan være kompleks. Derfor er det en vigtig forudsætning, at der laves en detailspecifikation over hvilke data der skal integreres.
Skal data integreres 2-vejs, skal data der modtages/sendes valideres m.m.
Vi hjælper gerne med specifiaktionen.
Power Automate indeholder som standard ca. 450 integrationer til standard løsninger (Connectors). En Connector gør det muligt at foretage en integration via APIét. Denne metode giver en stabil og driftsikker intgrationsløsning.
Ring til os, så vi kan tage en uforpligtende dialog om jeres behov.