Det kan være besværlig at finde frem til hvilke licenser der kræves, derfor har vi udarbejdet denne guide.
Generelt foregår licenseringen og afviklingen af funktionerne via Microsofts 365 Portalen. I guiden gennemgår vi følgende licensområder:
Power Apps Portal mulighederne der typisk bruges til ekstern adgang, er ikke beskrevet. Men kan findes i licensguiden.
Guiden er et øjebliksbillede og en meget forsimplet beskrivelse af de overordnede licensregler. Tag altid kontakt til din licensrådgiver inden du træffer det endelige valg. I øvrigt henvises til den nyeste version af Power Apps, Power Automate and Power Virtual Agents Licensing Guide, som
løbende vil kunne ændres uden varsel.
Denne artikel tager udgangspunkt i december-2020
udgaven. Der kan forekomme kapacitets- /transaktionsbegrænsninger.
Overordnet er der 3 licenstyper + add-on:
Generelt skelnes der mellem en fuld Power App licens og de licenser der er tilknyttet hhv. forskellige Office 365 og Dynamics 365 licenser (O365/D365 læs om begrænsninger i licensguiden). Power App licensen giver mulighed for at
bruge Power Automate (uden Desktop delen) inden for Appéns funktionsområder.
Overordnet er der 2 typer til den fulde licens:
Træn/konfigurer din agent også kaldet ”bot” til at besvare typiske henvendelser fra dine kunder og webshopbesøgende m.m. Kan naturligvis også
anvendes til intern brug. En bot kan publiceres på forskellige platforme/kanaler.
Der købes 1 Power Virtual Agent per tenant (tenant er D365 Portalen tilknyttet et domæne).
Se aktuelle priser for Power Virtual Agents.