RPA Software

RPA Software - Robotic Process Automation

RPA Software

HVAD ER RPA – RPA står for Robotic Process Automation og bliver også benævnt som en kontorrobot. En kontorrobot automatiserer gentagne og ensartede arbejdsprocesser. RPA Software konfigureres til at efterligne tastetryk. Når en kontorrobot skal konfigureres kigger vi først på hvordan du sidder og udfører din arbejdsopgave i systemet og får efterfølgende kontorrobotten til at emulere dine tastetryk.

Der fortages ingen ændringer i jeres nuværende systemer og RPA Softwaren understøtter både desktop programmer og webløsninger. Der er sjældent brug for at skulle skrives kode. 

Tilmelding
RPA Danmark holder løbende webinarer. Læs mere om Power Automate Desktop Webinar – lær mere om RPA Software.

Hvorfor skal jeg bruge en kontorrobot

RPA Danmark ser umiddelbar 3 væsentlige fordele ved at implementere en kontorrobot. 

  1. En kontorrobot sørger for at en arbejdsproces altid bliver udført på den samme måde – mindre rework.
  2. En robot kan arbejde 24 timer i døgnet – hurtigere respons til dine kunder.
  3. RPA Software afvikler en arbejdsopgave ca. 6 gange hurtigere end en medarbejder – frigivelse af tid til kundevendte opgaver.

Det fleste af vores kunder lægger stor vægt på, at kunne frigive tid til at deres medarbejdere kan arbejde mere effektiv. Det sparer naturligvis ressourcer på medarbejder siden, men giver også medarbejderen en mere spændende hverdag. Tiden der frigives kan med fordel anvendes til at give kunderne en bedre service.

Ønsker du at vide mere, ring til os eller læg en besked så vi ringer til dig.

RPA Software kan bruges til

Robotic Process Automation kan bruges til at understøtte rigtig mange arbejdsprocesser. Når der skal afklares hvad RPA Software skal bruges til i din virksomhed er det vigtigt at skabe sig et systemoverblik. Hvor mange systemer arbejdes der i, hvor mange regneark anvendes der og hvor mange af jeres indtastninger i systemerne foretages flere gange. Det er vigtig af arbejdsprocessen er ensartet, dog kan der undervejs i afvikling af arbejdsprocessen indbygges spørgsmål/variabler som der skal tages stilling til. Typisk ser vi store forbedringsmuligheder i økonomiafdelingen og logistikafdelingen. Men også salg- og marketingsafdelingen har typisk mange manuelle processer som udføres af kundeservice.

Et par eksempler på hvad Robotic Process Automation anvendes til:

  • opdatering af data fra/til ERP med andre systemer, herunder Excel
  • automatisk håndtering af indkomne mails, f.eks. forespørgsler, tilbudsudarbejdelse m.m.,
  • faktura genkendelse og automatisk håndtering af godkendelsesproces,
  • kontoafstemning,
  • berigelse af data, f.eks. validering og opdatering af stamdata,
  • udarbejdelse af standard dokumenter til forsendelse, told m.m.,
  • udarbejdelse af daglige, ugentlige rapporter der opsamler data fra flere systemer,
  • understøttelse af reklamationsproces.
  • og mange andre tilbagevende og ensartede arbejdsopgaver.

Hos RPA Danmark står vi altid klar til at give dig gode råd om hvordan du kommer i gang med Robotic Process Automation. Så ring til os når vi kan guide dig til at komme i gang eller læg en besked så vi ringer til dig.

Hvilken Kontorrobot skal jeg vælge

RPA Software - kontorrobot
Du behøver ikke gøre plads på kontoret til en robot. Det er kun lidt RPA Software der skal installeres.

Markedet for kontorrobottere er stort og der findes rigtig meget Software RPA på markedet. Men markedet er i en konsolideringsfase. Hos RPA Danmark har vi valgt at arbejde med Microsoft Power Automate Desktop og UiPath. Gunden til valget af Power Automate Desktop er, at Microsoft i maj måned 2020 overtog  WinAutomation fra Softomotive. WinAutomation er nu lagt ind i Power Automate Plaformen som anvendes af rigtig mange virksomheder i Danmark. Med Microsoft innovative tilgang til at udvikle software til Power Automate Platformen er vi sikker på at Power Automate Desktop bliver en af vinderne.

Grunden til at vi har valgt UiPath er, at de allerede er markedsførende inden for Robotic Process Automation Software. Så UiPath tror vi også på som en af vinderne.

Gartner har i juni 2020 udarbejdet en rapport RPA Software. Link til rapporten –  Magic Quadrant for Robotic Process Automation. 

Hvordan kommer jeg i gang med Power Automate Desktop

Power Automate er en del af Dynamics 365 Platformen. Bruger du allerede Dynamics 365 eller Office 365, så køber du licenser via din forhandler og licenserne kan herefter gøres tilgængelig for brugeren. Det er jo nemt.

Men hvordan får du afklaret hvilke processer der er egnede?

Hos RPA Danmark kan vi tilbyde 2 fremgangsmåder. Vi udpeger i fællesskab en proces der med fordel kan automatiseres. Herefter gennemfører vi et Proof-of-Concept. Efter få dage har du et godt udgangspunkt for at vurdere om hvilken værdi automatiseringen skaber for din virksomhed.

Eller vi holder 1 dags workshop. Her skaber vi et overblik over jeres systemer, jeres processer og vurderer hvilke processer der egner sig til automatisering. Herefter prioriteres processerne og vi er nu klar til at gå igang.

Læs om RPA Danmarks – RPA Starter Kit.